onsdag 22 januari 2014

Produktiv dag i garaget idag!

Ja imorse när man kom till jobbet så fanns det inte så mycket jobb pga diverse förseningar så det vart att dra hem och skruva lite. Ac/Ps kittet är nu äntligen på plats efter mycket svordomar och strul! Det var inte så enkelt som jag trodde att det var. Om motorn varit lös så hade det inte varit några problem och jobbet hade tagit en kvart, men nu när skiten sitter i så tog det 4h allt som allt... Motor balken tog nästan i där bultarna skulle sitta längst ner på generatorn så man fick dra åt 2mm i taget vilket man som jugge inte har nerver för så det tog extra lång tid! MEN! när jag fick dit skiten så var det värt det.

Sen så klåpade jag ihop lite rör så nu sitter luftfiltret i fronten istället för under huven = mer kall luft. Är inte det snyggaste Cai man sett men kommer duga lika bra. Sen så slängde jag även dit en Takata/Spedhunters tow strap som jag hade liggandes i garaget.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar